1. Om Feliciac.se
Företaget Feliciac.se adresseras i Värmland. Önskar du komma i kontakt med företaget, skicka ett mail till: med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
2. Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta: [email protected].
3. Leverans
Leveranstid för standardfrakt är 3-7 arbetsdagar dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Expressleverans inom 2 arbetsdagar. All leverans sker via PostNord. Fri frakt vid köp över 699kr. Annars 45kr för standard och 59kr för express. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) är du välkommen att kontakta [email protected].
3.1 Om ditt paket försvinner under leveransen
Företaget tar ansvar för alla leveranser tills paketet är i din postlåda, utanför dörren eller hos ett ombud. Om paketet försvinner under leverans ersätter vi det med nya produkter eller återbetalar innehållsvärdet.
4. Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Företaget reserverar sig för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
5. Ångerrätt
Hos Feliciac har du 14 dagars ångerrätt, från den dag du mottagit ditt paket. För att varan ska kunna returneras måste den vara i väsentligt oförändrat skick.
5.1
Vid nyttjande av din ångerrätt
Kontakta: [email protected] för returadress. Vid en retur/reklamation tillbaka till oss står du för transportrisken. Det är du som kund som står för returkostnaden. Produkterna ska vara välpaketerade helst i ursprunglig förpackning.
5.2 Återbetalning
Efter godkänd retur betalar vi tillbaka pengarna till dig. Återbetalning sker inom fem (5) bankdagar från det att Feliciac tagit emot och godkänt returen. Återbetalning sker med samma betalningssätt som vid köpet.
5.3 Ångerrätten gäller inte
- Om det har gått mer än 14 dagar sedan du mottagit din produkt.
- Om varan inte lämnas tillbaka till oss i samma skick som den hade när den levererades till kunden.
6. Reklamation och klagomål
Företaget besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar företaget i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Kontakta: [email protected] vid reklamation eller klagomål. Bifoga bild på felet och uppge ordernummer.
6.1
Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till: [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning samt bild av felet. Om felet inte går att åtgärda återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
7. Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Företaget accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
8. Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Företaget garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
9. Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
10. Personuppgifter
Genom att handla hos Feliciac.se accepterar du företgets dataskyddspolicy och behandling av dina personuppgifter. Företaget värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Företaget säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund. Feliciac.se är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till företaget som kund. Dina personuppgifter behandlas av företaget för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov. Nedan information är en summering av hur företaget i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
10.1 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar företaget ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. Dina uppgifter lagras så länge företaget har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
10.3 Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
10.4.1 Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som företaget använder sig av är: Kortbetalning via Stripe och Swish.
10.4.2 Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra avtalet måste företaget dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag företaget samarbetar med är: Postnord.
10.4.3 Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på Feliciac.se nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
10.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
10.6 Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
10.7 Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
10.8 Ansvarig för dataskydd
Feliciac.se är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
Företaget använder sig av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
Företaget använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.
11. Ändringar till de Allmänna Villkoren
Företaget förbehåller sig rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
12. Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.